S'han trobat 1810 resultats per els homes clàssics.
- Els homes clàssics
Felice Romani (3/5): Rossini i Milà
Felice Romani també va treballar amb Rossini, però el resultat d'una de les seves col·laboracions més importants va ser un fracàs a causa del públic més "entès" de Milà. Vols saber què va passar? No et perdis aquest capítol amb "Els homes clàssics" de Catalunya Música, Albert Galceran i Pedro Pardo.
- Els homes clàssics
Felice Romani (5/5): el fracàs de Verdi
Verdi va treballar un llibret de Felice Romani per compondre una òpera còmica, però el resultat va ser desastrós. Els "Homes clàssics" et presenten el primer gran fracàs del genial G. Verdi.
- Els homes clàssics
Concerts per a més d'un instrument (1/5): Bach
Aquesta setmana "Els homes clàssics" volen donar tot el protagonisme als instruments solistes i als concerts que els hi han dedicat, però amb una premissa: el protagonista ha de ser més d'un instrument. Així, comencen la setmana amb el Concert per a dos violins (o doble concert) BWV 1043 de J.S. Bach.
- Els homes clàssics
Concerts per a més d'un instrument (2/5): Mozart
Concert o simfonia concertant? Quina és la diferència? "Els homes clàssics" t'ho expliquen i et presenten la Simfonia concertant per a violí, viola i orquestra en mi bemoll major de W. A. Mozart.
- Els homes clàssics
Concerts per a més d'un instrument (4/5): Stravinsky
Un concert pot ser denominat "concert" si prescindeix de l'orquestra? El compositor Igor Stravinsky considerava que sí, i ho va demostrar en el seu Concert per a dos pianos que protagonitza el capítol d'avui del programa d'"Els homes clàssics", Albert Galceran i Pedro Pardo.
- Els homes clàssics
Terceres simfonies (1/5): Schumann
Cada mes d'abril es commemora l'aniversari de l'estrena de l'"Heroica", de Beethoven, una simfonia que va marcar un abans i un després en la història de la música. "Els homes clàssics" dediquen la setmana a terceres simfonies de compositors posteriors a Beethoven. Comencem amb Schumann i la seva "Renana".
- Els homes clàssics
Terceres simfonies (2/5): Brahms
Si la tercera de Schumann s'havia inspirat en Beethoven, la tercera de Brahms ho fa en Schumann, però no només en ell. Descobrim que a Brahms també li agradava la música de Wagner, amb "Els homes clàssics".
- Els homes clàssics
Terceres simfonies (3/5): Dvorák
La tercera de Dvorák també té relació amb l'"Heroica", però es tracta d'una relació "extramusical". "Els homes clàssics" ens ho expliquen.
- Els homes clàssics
Terceres simfonies (4/5): Txaikovski
Si la tercera de Schumann s'inspirava en la de Beethoven, la de Txaikovski ho fa en la de Schumann! Coneixem aquesta simfonia "diferent" del compositor rus amb "Els homes clàssics".
- Els homes clàssics
Terceres simfonies (5/5): Saint-Saëns
Saint-Saëns va compondre una simfonia per encàrrec per lluitar contra el wagnerianisme a França. La simfonia en contra de l'òpera amb "Els homes clàssics".
- Els homes clàssics
Puccini religiós (1/4): "Crisantemi" i "Suor Angelica"
Durant 124 anys, el cognom Puccini va estar relacionat amb una llarga nissaga de mestres de capella, però el cèlebre compositor va ser el primer a no ser-ho. Malgrat això, "Els homes clàssics" analitzen si en la seva música hi podem trobar influències d'aquesta llarga tradició. Comencem amb el quartet "Crisantemi" i l'òpera "Suor Angelica".
- Els homes clàssics
Puccini religiós (2/4): Missa de Glòria
Amb la "Missa de Glòria", Puccini va acabar els seus estudis i va trencar amb la tradició familiar dels músics d'església. Descobreix les característiques d'aquesta obra religiosa amb "Els homes clàssics".
- Els homes clàssics
Puccini religiós (4/4): curiositats més enllà de Puccini
L'Església ha condicionat la societat al llarg dels anys, però ha passat el mateix amb el món de l'òpera? "Els homes clàssics" destaquen algunes curiositats de la relació entre Església i òpera.
- Sense fronteres
La mestra de la diva
Al "Sense fronteres", viatgem fins a Vall-de-roures, a la Franja de Ponent, on va néixer la soprano Elvira de Hidalgo, mestra i descobridora de la també soprano Maria Callas. Amb els "Homes clàssics" de Catalunya Ràdio, Pedro Pardo i Albert Galceran, analitzem com va influir la tècnica d'Elvira de Hidalgo en la manera de cantar de Maria Callas. Descobrim la història de la pianista cubana María Lilia Cano, que viu a Barcelona des del 2004. Recorrem el territori amb Ferran Torrent, Joaquim Montclús, Maureddu Mulas i Eloi Barrera i amb l'escriptora Maria de la Pau Janer analitzem l'estat de salut del català.